Zuider eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu Zuider eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu

Zuider eiland

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Cristien

17 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Eerst richting het abel tasman natuurpark. Voor het eerst 2 dagen op dezelfde camping gestaan want er moest een wasje worden gedraaid. Het was er flink warm. Een kajak gehuurd en een poging gedaan om op de woeste Tasman zee te varen. En het ging ook nog redelijk goed we kwamen tenminste vooruit. Alleen die akelige zandvliegjes zo klein maar allemachtig vervelend. Aangezien deze langs de hele westkust voorkomen zitten we nu flink onder de muggenbultjes (nou ja zeg maar bulten)
Verder afgedaald richting de fjorden. Ontzettend veel mooie vergezichten en mooie stranden gezien en natuurlijk in gezwommen.
Elk strand is weer anders. Het links rijden valt reuze mee. We hebben tot nu toe geen rare of gevaarlijke situaties veroorzaakt.
Doordat we zoveel zien en meemaken weten we soms niet eens meer welke campings we hebben gehad en waar. Nou zijn de namen van de dorpen/steden meestal niet uit te spreken. En ik vergeet ze dan ook al snel weer. Maar gelukkig heb ik Christien bij me.
eergisteren verraste Cristien mij met een n
Helikoptervlucht over de Frans Jozef en FOX gletsjer. Super spannend omdat het bijna niet door kon gaan vanwege de bewolking. Na twee uur wachten gingen we toch de lucht in. En dat was me toch een ervaring. Een half uur boven de gletsjers gevlogen en ook nog een landing boven op de berg. Helemaal te gek.
Op dit moment zijn we in Te Anau. De bedoeling was om met een boot de fjorden in te gaan. Maar je wilt niet weten hoe hard het nu regent en dit blijft ook nog wel een paar dagen zo. Dit gaan we dus maar niet doen. We kunnen in ieder geval de auto ombouwen tot onze slaapplaats zonder dat we uit de auto hoeven maar dit is een heel gepuzzel en gedraai.Morgen nog een rit met de auto richting het fjord en overmorgen helemaal naar het zuiden. Gelukkig hebben ze op de meeste campings wel een ruimte waar je kunt zitten en ook je eten kunt koken. We vervelen ons absoluut niet.
Tot de volgende keer. Groeten Cristien en Marjan

• 21 Januari 2015 - 20:01

Lutina:

Hallo marjan en cristien

wat beleven jullie veel zeg we hebben straks weken weken weken nodig om bij te praten !!!
    nog heel veel plezier samen en geniet er nog maar lekker van ,

Dit is echt je droomreis marjan
    liefs lutina