Wow de laatste dagen al weer! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu Wow de laatste dagen al weer! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu

Wow de laatste dagen al weer!

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Cristien

27 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Ongelofelijk wat gaat de tijd dan toch ook weer snel! En nog meer leuke dingen gedaan het houd niet op. Ons laatste bericht is al weer even geleden. Inmiddels zijn we vanaf het schiereiland Otagu naar oamaru geweest waar we de 2de nacht nog meer blue pinguïns hebben gezien. Daarna hebben we nog een kleine omweg het binnenland ingedaan. Met een geweldig uitzicht op Mount Cook. Bij het plaatsje Tekapo stonden we heerlijk aan het water. het was even afzien want de temp. was 30 Gr. Een duik in het meer zorgde voor de afkoeling.
Er zijn ons wel wat "vreemde,bijzondere" dingen opgevallen in dit mooie land. De douches zijn overal voor ons te laag om je haar te wassen moet je door de knieën voor mij met mijn niet al te beste knieën niet handig. De meeste deuren van het toilet enz draaien net andersom dan bij ons.in het begin van de vakantie gaat dit natuurlijk steeds mis. De toiletten zijn erg laag als je neer ploft heb je je hoofd tussen de knieën zitten.
Ook de kassa's in de winkels, het afrekenen gaat zo omslachtig. (Jantsje je werd gillend gek).
We zijn dus nu op het Banks schiereiland in het plaatsje Akroa. Nu op een bijzonder camping hoog boven het stadje en met een uitzicht!!!!!
Geweldig. Beetje primitief maar wel schone toiletten. Als jullie eens wisten hoe stijl en smal deze weg daar naar toe is. Brrrr ik snap nog niet dat we dit durven. En maar hopen dat er geen tegenligger aan komt. Vanochtend toen we naar beneden reden lag de auto van een paar Duitse jongens die bij ons op de camping hadden gestaan een paar meter lager in de struiken. ( Arie als je dit leest wij doen heeeeel voorzichtig).
Nog 1 nachtje hier en dan op naar Christchurg waar we donderda de auto moeten inleveren. Dan een nacht in een hotel en 'ochtends om 6 uur op het vliegveld zijn voor de vlucht naar Auckland en dan richting Hong Kong. Daar weer een overnachting waarna we zondag ochtend om 6.30 landen op Schiphol. Wat is deze vakantie snel gegaan. Maar we zien er ook beide weer naar uit om onze familie en vrienden weer te zien.
Zal nog een poging doen wat foto,s op de site te zetten.
En nogmaals mocht je in de gelegenheid zijn voor een lange vakantie overweeg naar dit prachtige relaxte en met vriendelijke mensen te gaan. Je zult merken dat je evengoede keus hebt gemaakt.
Groetjes en tot snel Cristien en Marjan.

• 27 Januari 2015 - 02:49

Marjan En Cristien :

Sorry een aantal foto's staan op de kop draai je computer maar om. Ha ha ha.

• 27 Januari 2015 - 10:52

Esther Bonthuis:

Wow wat gaat de tijd snel voorbij. Ik geniet van de verhalen en zie het al voor me, erg mooie foto's. Leuk om te horen wat jullie beleven en geen plek is hetzelfde als ik het zo lees. Geniet nog even van de laatste dagen en ik wens jullie ook een goede terugreis. Deze ervaring heb je maar weer en vergeet je nooit.

gr Esther

• 27 Januari 2015 - 10:57

Margje:

Hahaha, het foto's kijken wordt zo wel bemoeilijkt, gelukkig kan het scherm 180 graden gedraaid :p

• 28 Januari 2015 - 00:12

Lute:

Prachtig!
    Nu snap ik de gedraaide foto's: je zit aan de andere kant van de aardbol-dat kan hier nooit rechtop aankomen!
    Goede reis en wel thuis!

• 28 Januari 2015 - 00:14

Lute:

En bedankt voor het"meereizen".