Wellington te pappa - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu Wellington te pappa - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu

Wellington te pappa

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Cristien

11 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wat gaat de tijd snel. De afgelopen dagen weer veel beleefd. 10 januari op de mooiste camping van het noorder eiland gestaan. Een pareltje direct aan de zee. Zo mooi. De camping eigenaar was zo vriendelijk om ons dit plekje toe te wijzen. De volgende opweg naar Rotoroa. De geisers en warm water bronnen. Dit viel ons zwaar tegen erg toeristisch zoals Giethoorn en Volendam. Maaaar een tip van de familie bracht ons de volgende dag bij kerosine creek. Een puur natuur zwavel bron. Niks dure Spa maar 2 km. Gravelweg af en hop de erg warme rivier in. Heelbijzonder en goed voor je huid. Na afloop zo zacht als een baby huidje.
Na een gebakken eitje met bacon maken we ons op voor de lange rit richting wellington.
Toch rijd het heel erg vlot over de sh1, ook daar weer prachtige vergezichten we rijden over een hoogvlakte met uitzicht op vulkaan waar zelfs nog een beetje sneeuw op ligt.
Soms krijg je het gevoel op de maan te zijn, woestijn land kilometers niks. Als er dan uiteindelijk een bordje langs de weg staat: ' hebt u ook zo'n volle blaas' roepen we tegelijk jaaaaa.
Het mooie hier is dat er vrijwel overal schone openbaar toiletten zijn. Om 18 uur houden we het voor gezien en zoeken een camping aan de kust op. En zien s avonds de zo'n zaken in de zee. 11 januari: we zitten nu in wellington en hebben net een stuk Maori cultuur/geschiedenis gezien in het te papa museum.
We blijven hier nog heel even dit museum is zoo groot daar heb je 2 dagen voor nodig. Maar erg mooi opgezet, en zelfs ruimte voor een bakkie leut.
We hebben inmiddels wel door dat het hier ook op een mooie dag ontzettend waait in wellington. Dus dat belooft wat voor morgen als we de oversteek maken. Maar een flinke borrel. Ow ja die nemen we elke avond al.
Voor nu de groetjes van ons.

P.s voor wie ons wil bereiken op ons Nieuw-Zeeland nummer!
We zitten meer dan eens in onbereikbaar gebied.

• 11 Januari 2015 - 02:56

Esther:

Leuk hoor! Fijn dat jullie t zo maar jullue zin hebben! Succes met de oversteek morgen! Vast wat mooier dan onze 23aug traditie oversteken ;)

App je mij jullie nz nummer nog ff?

Byee

• 11 Januari 2015 - 15:10

Jose:

Jullie hebben al heel wat gezien en genoten, drink er maar een borrel op doen wij het ook op jullie. Nig veel plezier!

• 11 Januari 2015 - 19:15

Anke:

Hahahaha als ik dat bordje zie dan is het voor mij echt al te laat hoor :p maar super fijn die hygiëne langs de weg. Morgen maar de kotszakjes mee onderweg en dan komt het vast helemaal goed. Veilige overtocht en we horen van jullie aan de overkant! Tút!

• 14 Januari 2015 - 13:37

Irene Kromkamp :

Leuk om al jullie verhalen te lezen! Sinds vandaag ligt hier eindelijk een beetje sneeuw, maar genieten jullie nog maar even lekker daar in de warmte, heel veel plezier nog!!
    Liefs Irene

• 15 Januari 2015 - 11:04

Afke De Vries:

Nog veel plezier!
    Groet vanuit het koude natte stormachtige kikkerlandje.

• 15 Januari 2015 - 15:01

Silvia:

He Marjan en dochter,

wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben daar! Geniet nog maar met volle teugen en groetjes van iedereen hier van de gyn en uro!

Groetjes Silvia

• 15 Januari 2015 - 19:56

Lutina:

hallo leafe famkes

Wat zien jullie veel en wat een heerlijk weer daar .
    Het is hier herfst dus geniet er extra van.
    Marjan wat heerlijk dat je het zo fijn hebt
    alleen maar denken wat je gaat doen en lekker eten.
    Als een het verdiend dan ben jij het wel!!

groetjes van lutina