Dag van vertrek! & HongKong belevenissen! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu Dag van vertrek! & HongKong belevenissen! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marjan en Cristien - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek! & HongKong belevenissen!

Door: Cris&Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Cristien

28 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

De dag van vertrek is aangebroken! Na berichten van sneeuw en gladde wegen toch veilig en op tijd gearriveerd op Schiphol.
Na een kort afscheid van Heit en Anke rustigI kunnen in checken bij catypacific. Ook op weg naar de douane en G(ay) Gate geen vertragingen. Het word een beetje zaai maar ook de vlucht was prima in orde. Alleen mem liep af en toe nog wat te rommelen met papieren. Bij de aankomst in HK enige regen, dus toch maar de snelle shuttle. Het eerste wat opvalt vriendelijke behulpzame mensen. Mem:rijden ze nou links hier? Jaaa mem aan welke kant zie jij de chauffeur zitten dan? Prachtige rit richting Kowloon. Gemakkelijk hotel kunnen vinden, maar daarna toch beetje last van oriëntatie problemen, zo veel indrukken!!! Eerst maar eens Chinees ontbijt, bami sliertjes en een kommetje snot soep. Ba dat hoeft niet weer. Na nog een keer terug voor mem haar pillen opnieuw strijdplan gemaakt we gaan met de star Ferry over naar Central wat een super gaaf tochtje! In 9 min tussen de locals met fenomenaal uitzicht op de wolkenkrabbers. Jammer vandaag nog een beetje te bewolkt voor de peak maar we vermaken ons prima op en aan de Central Escalator en li yuen Street Market. Bizarre taferelen, allemaal mensen op kartonnetjes langs en op de weg. De land markering op het strand van Zandvoort is er niks bij.....zijn het zwervers? Zijn het protesters? Niks van dit alles de mensen hebben hier nog vakantie en maken er langs de kant van de weg een gezellige picknick van. Ook zijn de mensen hier nog vol op in de kerst sfeer! Tot vervelends toe hoor je kerst liedjes. De vrouwen hier vinden zichzelf erg mooi er wordt dan ook uitgebreid de tijd genomen voor de perfecte selffie. Wij trekken ook veel bekijks niet omdat we dachten mooi te zijn maar omdat we als reuzen boven iedereen uitsteken. 1 voordeel we raken elkaar niet kwijt. Op de terugweg naar de Ferry nog even door het decadente shoppingcenter. Waar de etalages prachtig zijn ingericht. De smalle tram deed een beetje denken aan de nachtbus uit de Harry Potter films. Nu zijn we toch wel erg kapot om half 16 komen we weer bij het hotel voor een portie welverdiende rust. Groetjes ons

• 29 December 2014 - 10:28

Jannie:

Wat schrijf je leuk, Christien! Ik krijg bijna zelf ook zin in zo'n avontuur! NB Paul en Monique zijn op dezelfde vertrekdag als jullie, 28 dec. dus, vertrokken naar Maleisië en Viëtnam, ook naar het verre Oosten dus. We krijgen dus van diverse kanten reisverslagen. Leuk hoor! Hoop dat jullie geen jetlag hebben. veel plezier voor het vervolg...